Copyright 2007-2013
Built with Indexhibit


Per l’illuminazione di uno spazio interno, di per se, basterebbe la sola fonte luminosa, una lampadina. Partendo da questo presupposto abbiamo pensato a cosa sia in realtà un lampadario.
Secondo noi un lampadario è un vestito per la lampada stessa, che può avere differenti funzioni, quella estetica in primo luogo, e quella di indirizzare la luce in una determinata direzione o schermarla.
Il nostro progetto partendo da questi presupposti si presenta come un vestito per il corpo della luce, un corsetto, che avvolge la sorgente luminosa, facendola divenire attraente e intrigante.

To enlighten an interior space itself would be enough only a light source, a light bulb for instance. With this in mind we thought about what a lamp actually is.
According to us it is a dress for the lamp itself, that can have different functions, the aesthetic one at first, and then to direct the light in a certain direction or just filter it.
Our project starting from these assuptions is presented as a dress for the body of the light, a corset, which surrounds the light source, by making it accractive and intriguing.

Corset @Simbiosi Architects
DESIGN SUITE - CAPLAVUR




CONCORSO "IDEE DA FISSARE" DESIGN SUITE bandito da SWART & CAPLAVUR

Award: Honorable mention
Design team:
Marco PIRAS,
Louiza POLYZOGOPOULOU,
Modeling and rendering:
Marco CAPRANI
Collaborator:
Luciano CADEDDU.